PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
AKCJE I DZIAŁANIA STAŁE:
? diagnozowanie potrzeb społeczności uczniowskiej,
? prowadzenie tablicy Samorządu Uczniowskiego i dbanie o jej estetykę; wywieszanie aktualnych informacji o pracy Samorządu Uczniowskiego oraz
-organizacja słodkich wtorków od października do końca roku szkolnego
? ustne informowanie społeczności szkolnej o organizowanych akcjach;
? całoroczna zbiórka nakrętek i makulatury, butelek plastikowych;
? spotkania Rady Samorządu Uczniowskiego z opiekunami i Dyrektorem szkoły;
? współpraca z Radą Rodziców naszej szkoły;
? aktualizacja informacji o działalności Samorządu Uczniowskiego na stronie internetowej szkoły;
? współpraca z miejskimi instytucjami obywatelskimi oraz fundacjami, organizującymi akcje charytatywne;
? udział w uroczystościach szkolnych, miejskich i kościelnych ? wystawienie pocztu sztandarowego;
? działania wynikające z aktualnej sytuacji.
– systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
-?zebranie z rodzicami przy kawie i herbacie? ? stoisko z napojami dla rodziców obecnych na zebraniach prowadzone przez przedstawicieli samorządu w dniu wyznaczonych zebrań
I SEMESTR
Wrzesień
? Organizacja kampanii wyborczej, wyborów do Samorządu Uczniowskiego ? samorządy klasowe 7-8 SZP, 1-3 LO, opiekunowie SU;
? Zdiagnozowanie potrzeb i stworzenie planu pracy SU, zaopiniowanie planu wychowawczo? profilaktycznego szkoły; spotkanie organizacyjne nowo wybranych trójek klasowych ogłodzenie decyzji o wyborach i zgłaszaniu się kandydatów.
? Rozpoczęcie całorocznej akcji zbiórki nakrętek, makulatury i butelek plastikowych;
? Zagospodarowanie i aktualizacja tablicy informacyjnej SU;
– Przygotowanie nowego miejsca dla szkolnej herbaciarni koło chemii
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
-przygotowanie na pierwsze zebrania z rodzicami informacji o działalności samorządu w szkole, rozliczenie się z dokonanych inwestycji w roku szkolnym 2018/2019. Zaproszenie do współpracy.
? Pomoc przy organizacji uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego 2019/2020, poczet sztandarowy, przygotowanie nagłośnienia;
? złożenie kwiatów pod pamiątkową tablicą upamiętniającą Sławkowian poległych i pomordowanych podczas drugiej wojny światowej, 01. oraz 17. września,
– zorganizowanie pierwszej dyskoteki szkolnej z okazji dnia chłopaka
Październik
– Wybory Zarządu Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół im Jana Pawła II w Sławkowie
-Rozpoczęcie akcji ?Słodkie wtorki? ?sporządzenie harmonogramu zaangażowanych klas
? Przeprowadzenie zbiórki karmy dla schroniska dla zwierząt w Bolesławiu w ramach akcji ?Październik ? miesiącem dla zwierząt?;
? Pomoc w organizacji Dnia Komisji Edukacji Narodowej ?poczet sztandarowy
– Udział uczniów z samorządu w ślubowaniu klas pierwszych (11 października w kl 1 SP u Ani Kołodziejczyk – prowadzą Bartosz Paszczela i Julia Bigaj
? Zawiezienie darów dla Lasera do Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu.
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
– ?Zebranie z rodzicami przy kawie i herbacie? ? stoisko z napojami dla rodziców obecnych na zebraniach prowadzone przez przedstawicieli samorządu.
Listopad
? Szkolny wieczór kinomana,
?uroczystości z okazji rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, udział w apelu, wystawienie pocztu sztandarowego; złożenie wiązanek kwiatów przy Ratuszu oraz Krzyżu Wolności,
? rozpoczęcie akcji ,,Góra grosza? prowadzoną przez fundację ?Nasz dom?.
? Andrzejki? dyskoteka szkolna;
? Kontynuacja i podsumowanie akcji ?Październik ? miesiącem dla zwierząt? -zbiórki żywności dla zwierząt ze schronisk. Podsumowanie akcji i zawiezienie darów do schroniska. (przygotowanie do transportu darów do schroniska)
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
?Zebranie z rodzicami przy kawie i herbacie? ? stoisko z napojami dla rodziców obecnych na zebraniach prowadzone przez przedstawicieli samorządu.
Grudzień
? Złożenie kwiatów i zapalenie zniczy pod pomnikiem kolejarzy powieszonych przez hitlerowskiego okupanta, Sławków, ulica Krzywda -3 grudnia
? Szkolny konkurs na ekologiczną ozdobę świąteczną we współudziale z nauczycielami biologii i geografii;
? pomoc w organizacji kiermaszu Bożonarodzeniowego, w tym pomoc Pani pedagog przy zleconych przez nią zadaniach związanych z wyżej wymienionym wydarzeniem,
? Boże Narodzenie: -, udekorowanie choinki, przygotowanie tablicy informacyjnej z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i dla uczniów naszej szkoły;
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
– Podsumowanie budżetu samorządu uczniowskiego, zaplanowanie zakupów i innych inwestycji zależnie od potrzeb.
Styczeń
? Złożenie kwiatów pod pomnikiem Sławkowian Pomordowanych i Poległych podczas drugiej wojny światowej, pomnik przy Ratuszu, 23. stycznia, data wyzwolenia Sławkowa z rąk hitlerowców,
? Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu Uczniowskiego za I semestr w roku szkolnym 2019/2020.
? Organizacja dyskoteki karnawałowej;
? Podsumowanie akcji ?Góra grosza? i wysłanie zebranych pieniędzy do fundacji.
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
II SEMESTR
Luty
? Organizacja dyskoteki walentynkowej połączonej z koncertem talentów szkolnych dla starszych uczniów. Pomoc w organizacji balu karnawałowego dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej,
? Sprzedaż słodkości w Tłusty czwartek- akcja .
? Poczta walentynkowa. Przygotowanie i wywieszenie skrzynki walentynkowej,
? Zorganizowanie kiermaszu walentynkowego ze sprzedażą kartek okolicznościowych wykonanych przez uczniów
? Przedstawienie wyników konkursu klasowego na ?Górę grosza? ?wywieszenie wyników na tablicy ogłoszeń;
– ?Zebranie z rodzicami przy kawie i herbacie? ? stoisko z napojami dla rodziców obecnych na zebraniach prowadzone przez przedstawicieli samorządu.
? Podsumowanie i wywieszenie na tablicy informacyjnej danych dotyczących ilości zebranej karmy , makulatury i zakrętek w poszczególnych klasach za I semestr;
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
Marzec
? Dzień Kobiet? tablica informacyjna z życzeniami
? Wybory najsympatyczniejszego ucznia i uczennicy szkoły (gry i zabawy).
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
Kwiecień
? Wielkanoc? życzenia dla nauczycieli i pracowników szkoły;
? Zainicjowanie akcji pn. ?Wakacyjna oś czasu? ? informowanie uczniów o ilości dni w szkole, które zostały do końca roku szkolnego;
? Udział w apelu z okazji rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3-Maja i Dnia Flagi RP; wystawienie pocztu sztandarowego, nagłośnienia.
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
Maj
? Pomoc w organizacji tzw. Świąt Majowych, poczet sztandarowy, złożenie wiązanek kwiatów, ewentualne zabranie głosu przez Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego,
? Złożenie kwiatów pod pomnikiem na Walcowni
? Dyskoteka szkolna ? ostatnia w roku szkolnym.
– Podsumowanie budżetu samorządu uczniowskiego, zaplanowanie zakupów i innych inwestycji zależnie od potrzeb
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni
?Zebranie z rodzicami przy kawie i herbacie? ? stoisko z napojami dla rodziców obecnych na zebraniach prowadzone przez przedstawicieli samorządu
Czerwiec
? Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2018/2019, informacja na tablicy informacyjnej lub na stronie internetowej Zespołu Szkół,
? Zebranie pomysłów i wniosków do pracy Samorządu Uczniowskiego w kolejnym roku szkolnym.
? Sporządzenie sprawozdania z pracy Samorządu Uczniowskiego za II semestr w roku szkolnym 2017/2018;
? Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 ? wystawienie pocztu sztandarowego.
– Systematyczne prowadzenie szkolnej herbaciarni